Reklama
  • Czwartek, 23 lutego (14:00)

    Kasztany dla nerwów. Zalecenia św. Hildegardy

Procesy przemiany materii, od których zależy prawidłowa praca układu nerwowego, poprawia spożywanie kasztanów jadalnych (zwanych także maronami). W tym celu trzeba zjadać przy posiłkach od 3 do 5 gotowanych kasztanów dziennie.

Reklama

Hildegarda zalecała je jako uniwersalny środek leczniczy na nerwy i ochronę przed demencją. Współczesna nauka potwierdziła zdrowotne właściwości maronów. Są one źródłem garbników i bioflawonoidów, które wychwytują wolne rodniki. A więc unieszkodliwiają wytworzone pod wpływem stresu reaktywne formy tlenu, co z kolei chroni mózg przed przedwczesnym starzeniem.

Sprawności układu nerwowego służą również obecne w kasztanach jadalnych wartościowe węglowodany, mające ogromne znaczenie w gospodarce energetycznej komórek nerwowych.

Porada pochodzi z książki doktora Wigharda Strehlowa „Zdrowie z mądrości natury. Przewodnik po medycynie św. Hildegardy z Bingen od A do Z”. Wyd. Esprit.

Dobry Tydzień

Zobacz również

  • Szpinak jest bardzo pożądany w codziennej diecie. Jak wszystkie warzywa zielone, ma sporo wapnia, więc chroni kości i zapobiega osteoporozie. Jest też bogatym źródłem witamin z grupy B, które... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.