Dlaczego warto jeść kolendrę?

Bez względu na wiek warto robić wszystko, aby zapobiegać chorobom oraz różnorodnym schorzeniom. Należy więc wprowadzić do swojej diety kolendrę, która posiada cały szereg pożądanych właściwości. Dowiedź się w czym pomaga oraz jak najlepiej spożywać omawiane zioło.

Zbawienne właściwości kolendry

Kolendra zawiera wiele witamin, jak chociażby B2, B3, A, foliany, beta-karoten oraz witaminę C. Jest ona źródłem potasu, wapnia, żelaza oraz magnezu.

Posiada ona właściwości odtruwające. Ta informacja, wbrew pozorom może przydać się każdemu z nas. Kiedy wziąć po uwagę rtęć, nie znajduje się ona jedynie w klasycznym termometrze. Obecna jest także w niektórych rybach, które spożywamy na co dzień. Aluminium również wpływa negatywnie na stan zdrowia człowieka, a występuje on chociażby w puszkach, lekach oraz kosmetykach. Zostało to wspomniane nie bez powodu, gdyż kolendra odpowiada za usuwanie metali z organizmu ludzkiego. W pierwszej kolejności następuje ich wiązanie, a później wydalanie z ciała.

Kolendra wykazuje działanie przeciwbakteryjne oraz odświeża oddech. Jest to związane z występowaniem w niej chociażby citronellolu, znanego na całym świecie jako środek antyseptyczny. Takie same działanie wykazuje również natka pietruszki.

Po zioło jakim jest kolendra warto sięgać również ze względu, że jest silnym antyoksydantem oraz ważnym źródłem różnorodnych witamin. Występują w niej przeciwutleniacze, jak chociażby witamina A oraz C i potrzebne dla organizmu minerały. Przypomnijmy, że witamina A odpowiada za zdrową skórą oraz brak problemów ze wzrokiem, a witamina C jest istotnym antyoksydantem. Z kolei liście kolendry są bogactwem witaminy K, która umożliwia budowanie silnej tkanki kostnej.

Po kolendrę warto sięgać w przypadku problemów z żołądkiem. Używa się jej jako sprawdzonego sposobu na niestrawność, wzdęcia oraz zgagę. Nietrudno zauważyć, że dania kuchni indyjskiej oraz azjatyckiej z reguły zostają posypane świeżymi liśćmi kolendry. Sprawia ona, że pikantne potrawy nie wyrządzają szkody w organizmie oraz zostają szybciej oraz łatwiej strawione. Zioło również łagodzi smak, a w przypadku dań składających się z roślin strączkowych sprawia, że nie grożą nam wzdęcia.

Kolendra jest w stanie zapobiec zawałowi serca, gdyż posiada całkiem spore ilości błonnika oraz przeciwutleniaczy. Sprawia ona, że poziom złego cholesterolu oraz trójglicerydów redukuje się, a poziom dobrego cholesterolu wzrasta. Dzięki niej szansa wystąpienia udaru mózgu oraz zawału serca pomniejsza się.