Reklama
  • Poniedziałek, 26 czerwca (14:05)

    Ziółka na stres i sen

Z uporczywą bezsennością zioła sobie nie poradzą, ale jeśli jesteś podenerwowana i źle sypiasz, bo za dużo się zamartwiasz różnymi sprawami, mogą złagodzić objawy. Trzeba tylko regularnie je pić, przez co najmniej 3-4 tygodnie. Należy też pamiętać, że ziołowe środki zmniejszające lęk i napięcie nerwowe dzielą się na te, które nie powodują senności i na takie, które ją wywołują. Oto, jakie roślinki powinny się znaleźć w Twojej naturalnej apteczce.

• Kozłek lekarski, czyli waleriana

Reklama

Ten specyfik polecany jest osobom, które męczy bezsenność. W tym celu wykorzystuje się korzeń tej rośliny. Ponieważ charakterystyczny zapach waleriany może odstraszać (za to koty bardzo go lubią), często jest ona stosowana w postaci kropli lub table- tek. Najlepiej przyjąć ją 30-60 minut przed snem. Jeśli chcesz samodzielnie przygotować ziele, namocz 2 łyżeczki świeżego korzenia kozłka le karskiego (8-10 godzin w szklance zimnej wody. Można dodać kilka kropli miętowych, aby złagodzić zapach). Odcedź i pij trzy razy dziennie po łyżce stołowej, pod warunkiem, że nie prowadzisz samochodu.

• Melisa lekarska

Jeśli potrzebujesz szybkiego ukojenia nerwów, zaparz sobie herbatkę z me- lisy, najlepiej liściastej. Napój możesz osłodzić miodem. Gdy nerwy masz bardzo zszargane, herbatkę musisz pić co najmniej 3 razy dziennie. Zioło to możesz też wykorzystywać w kuchni, nadaje potrawom lekko cytrynowy smak. Również kąpiel z dodatkiem tych ziół (zawiń w woreczek i wrzuć do wanny lub wcześniej przygotuj napar i dodaj do wody) działa uspokajająco.

• Szyszki chmielu

Drażliwość, bezsenność, trudności w zasypianiu… Sięgnij po szyszki chmielu. 1 łyżeczkę szyszek zalej szklanką wrzącej wody, ogrzewaj pod przykryciem 5 minut i przecedź. Jeśli walczysz z bezsennością, szyszki chmielu włóż do bawełnianego wo reczka i umieść go na poduszce, na której śpisz. Po ok. 6 dniach wkład trzeba wymienić.

• Lawenda

Aromat tej rośliny ma działanie odprężające i uspokajające. W pokoju, w którym przebywasz lub śpisz, trzymaj wiązkę świeżych gałązek, pij herbatkę z la wendy i dorzucaj ją do kąpieli.

Naturalnym anydepresantem jest też dziurawiec. Ponieważ jednak powoduje zwiększoną wrażliwość naszej skóry na słońce, lepiej nie pić go latem.

Tele Tydzień

Zobacz również

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.