Reklama
  • Środa, 30 marca (15:00)

    Kurkuma – przyprawa życia

Pochodzi z Azji i używano jej już w starożytności, bo ma bardzo korzystny wpływ na organizm.

To nic innego jak podziemne kłącze podobne do imbiru o kolorze żółtawobrązowym, które po zmieleniu daje żółty kolor. Ta najzdrowsza przyprawa ma silne korzystne działanie.

Dotlenia organizm

Dzięki temu spowalnia starzenie się komórek i chroni przed chorobami. Walczy z wolnymi rodnikami i je neutralizuje. Kurkuma nie tylko ułatwia trawienie, wspiera wątrobę, ale i zapewnia właściwy przebieg wielu procesów, m.in. w układzie nerwowym czy odpornościowym.

Na stany zapalne

Reklama

Zapobiega wielu chorobom, a także wspomaga ich leczenie. Blokuje białka w komórce, które przyczyniają się do powstawania stanów zapalnych stawów. Np. w reumatoidalnym zapaleniu stawów może być skuteczniejsza niż leki przeciwzapalne.

Chroni przed rakiem

Hamuje powstawanie nowotworów: okrężnicy, wątroby, żołądka, jajników, płuc, piersi, nerek. Zmniejsza wzrost naczyń krwionośnych w guzach i przeciwdziała przerzutom.

Idealna na krążenie

Zwalcza również choroby serca i układu krążenia. Wzma- nia bowiem naczynia krwionośne i limfatyczne, które wchodzą w skład układu odpornościowego. Chroni je przed uszkodzeniami. Reguluje też krzepnięcie krwi, jej ciśnienie i przeciwdziała miażdżycy.

Wspomaga mózg

Podwyższa ona ilość substancji, które wpływają korzystnie na nastrój i chronią przed chorobą Alzheimera. Dzięki temu opóźnia, a nawet zapobiega wielu chorobom mózgu. Może także poprawiać pamięć.

Dobra dla cukrzyków

Spożywanie kurkumy zmniejsza skutki cukrzycy i wpływa korzystnie na osoby z cukrzycą typu 2. Zmniejsza bowiem produkcję glukozy i tzw. glikogenu w wątrobie, pobudza wydzielanie insuliny przez trzustkę, co ułatwia wchłanianie cukru i obniża jego poziom we krwi. Jest zwłaszcza skuteczna w profilaktyce tej choroby, w tzw. stanie przedcukrzycowym.

Wykorzystuj ją do potraw gotowanych i zielonych sałat

Dodajemy ją do potraw z warzyw (np. z fasolą, cieciorką, soczewicą, do zup, ryżu, dań jednogarnkowych, sałatek) z oliwą i pieprzem.

• Kurkumę warto jeść z pieprzem, bo zawiera on piperynę, która ułatwia jej wchłanianie nawet o… 2 tys. procent!

• Stosujemy ją w formie sproszkowanej. Choć długo zachowuje właściwości, ale z czasem wietrzeje. Nie kupujmy jej dużo i przechowujmy w hermetycznym pojemniku w ciemnym miejscu.

Chwila dla Ciebie

Zobacz również

  • Czerwony, fermentowany ryż jest źródłem związków regulujących poziom cholesterolu we krwi. Najważniejszym z nich jest lowastatyna. Zmniejsza stężenie lipidów, wspomaga pracę układu krążenia,... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.