Reklama
  • Środa, 30 marca 2016 (15:00)

    Kurkuma – przyprawa życia

Pochodzi z Azji i używano jej już w starożytności, bo ma bardzo korzystny wpływ na organizm.

To nic innego jak podziemne kłącze podobne do imbiru o kolorze żółtawobrązowym, które po zmieleniu daje żółty kolor. Ta najzdrowsza przyprawa ma silne korzystne działanie.

Dotlenia organizm

Dzięki temu spowalnia starzenie się komórek i chroni przed chorobami. Walczy z wolnymi rodnikami i je neutralizuje. Kurkuma nie tylko ułatwia trawienie, wspiera wątrobę, ale i zapewnia właściwy przebieg wielu procesów, m.in. w układzie nerwowym czy odpornościowym.

Na stany zapalne

Reklama

Zapobiega wielu chorobom, a także wspomaga ich leczenie. Blokuje białka w komórce, które przyczyniają się do powstawania stanów zapalnych stawów. Np. w reumatoidalnym zapaleniu stawów może być skuteczniejsza niż leki przeciwzapalne.

Chroni przed rakiem

Hamuje powstawanie nowotworów: okrężnicy, wątroby, żołądka, jajników, płuc, piersi, nerek. Zmniejsza wzrost naczyń krwionośnych w guzach i przeciwdziała przerzutom.

Idealna na krążenie

Zwalcza również choroby serca i układu krążenia. Wzma- nia bowiem naczynia krwionośne i limfatyczne, które wchodzą w skład układu odpornościowego. Chroni je przed uszkodzeniami. Reguluje też krzepnięcie krwi, jej ciśnienie i przeciwdziała miażdżycy.

Wspomaga mózg

Podwyższa ona ilość substancji, które wpływają korzystnie na nastrój i chronią przed chorobą Alzheimera. Dzięki temu opóźnia, a nawet zapobiega wielu chorobom mózgu. Może także poprawiać pamięć.

Dobra dla cukrzyków

Spożywanie kurkumy zmniejsza skutki cukrzycy i wpływa korzystnie na osoby z cukrzycą typu 2. Zmniejsza bowiem produkcję glukozy i tzw. glikogenu w wątrobie, pobudza wydzielanie insuliny przez trzustkę, co ułatwia wchłanianie cukru i obniża jego poziom we krwi. Jest zwłaszcza skuteczna w profilaktyce tej choroby, w tzw. stanie przedcukrzycowym.

Wykorzystuj ją do potraw gotowanych i zielonych sałat

Dodajemy ją do potraw z warzyw (np. z fasolą, cieciorką, soczewicą, do zup, ryżu, dań jednogarnkowych, sałatek) z oliwą i pieprzem.

• Kurkumę warto jeść z pieprzem, bo zawiera on piperynę, która ułatwia jej wchłanianie nawet o… 2 tys. procent!

• Stosujemy ją w formie sproszkowanej. Choć długo zachowuje właściwości, ale z czasem wietrzeje. Nie kupujmy jej dużo i przechowujmy w hermetycznym pojemniku w ciemnym miejscu.

Chwila dla Ciebie
Więcej na temat:kurkuma | życia | NP | Ta | Dy

Zobacz również

  • Ozdobą ogródka mojej babci Hani były fioletoworóżowe kwiaty jeżówki purpurowej. Babcia uprawiała jednak jeżówkę ze względów zdrowotnych. Jesienią wykopywała korzenie, suszyła je na lekko... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.