Jakie zioła wprowadzić do diety, żeby mniej chorować?

Układ odpornościowy odgrywa bardzo ważną rolę w naszym organizmie. Przede wszystkim odpowiada za ochronę przed patogenami, dzięki czemu szansa na zmaganie się z chorobą bądź infekcją, jest zdecydowanie mniejsza. Jest to szczególnie ważne jesienią oraz zimą. Aby zapobiegać przeziębieniom i innym dolegliwościom należy przede wszystkim stworzyć właściwą, pełnowartościową dietę, ruszać się, ubierać stosownie do pogody oraz oczywiście wybierać właściwe zioła, które warto na stałe wprowadzić do diety.

W pierwszej kolejności warto wziąć pod uwagę aloes, który pobudza układ odpornościowy do pracy, dzięki czemu istnieje mniejsze ryzyko występowania dolegliwości. Z kolei w przypadku samej choroby skutki uboczne choroby nie dają się tak bardzo we znaki.

Jeżówka purpurowa to roślina, które wpływa na proces fagocytozy i dodatkowo pobudza limfocyty do produkcji substancji przeciwwirusowych. Dzięki jeżówce organizm staje się o wiele bardziej odporny na zakażenia bakteryjne oraz wirusowe. To znana roślina używana w trakcie profilaktyki oraz wspomagająca organizm.

W dalszej kolejności do diety należy wprowadzić zioła, które obfitują w witaminę C, czyli antyoksydant wspierający układ immunologiczny człowieka. Odpowiada między innymi za zwalczanie wolnych rodników oraz skutków związanych z ich przebywaniem w organizmie. Ze względu na obecność witaminy C w diecie powinna znaleźć się dzika róża. Oprócz witaminy C znajdują się w niej witamina B1, B2, A, E oraz K. Kiedy codziennie pije się napar przygotowany przy pomocy dzikiej róży, zyskuje na tym cały organizm.

Należy pić napar przygotowany z rośliny nazwanej jarząb pospolity i bzu czarnego. Pierwszy z nich oprócz działania wspierającego układ odpornościowy, wykazuje właściwości przeciwgorączkowe i przeciwzapalne. Nie należy przesadzać z ilością jarzębiny, gdyż w omawianym przypadku zwiększa ryzyko rozwolnień i biegunek. Z kolei dziki czarny bez sprawia, że zwiększa się potliwość i spada gorączka. Zyskuje na tym układ odpornościowy, który staje się coraz mocniejszy i funkcjonuje bez większych problemów.

Z kolei aronia, żurawina, hibiskus i rokitnik zwyczajny to zioła oraz owoce, które znane są jako naturalne antybiotyki. Doskonale wpływają na funkcjonowanie całego organizmu oraz zmniejszają ryzyko zmagania się z przeziębieniem i grypą. W diecie nie może zabraknąć także czosnku, który pachnie bardzo specyficznie, ale jednocześnie jest bardzo zdrowy i pomaga wyleczyć różnorodne choroby i dolegliwości.

Na odporność wpływa również wiele innych czynników, dlatego poza przyjmowaniem właściwych ziół należy właściwie się ubierać, wysypiać, odpoczywać i przygotować zdrową oraz urozmaiconą dietę.