Jak ważne dla nas jest dobre trawienie?

Problemy ze strony układu pokarmowego są przeróżne. Niekiedy dolegliwości trawienne mijają od razu po zastosowaniu leków, czasami bywają długotrwałe i wymagają specjalistycznego leczenia. Nigdy jednak nie należy ich lekceważyć, ponieważ dobre trawienie to dobre zdrowie.

 

Prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego, czyli o dobrym trawieniu

Dolegliwości układu pokarmowego pojawiają się w różnych sytuacjach. Ból brzucha, kolka, zgaga, nadkwaśność, wzdęcia, problemy z wypróżnieniem, mdłości, rozwolnienie. To tylko niektóre objawy, które pojawiają się, gdy układ pokarmowy nie pracuje prawidłowo. Często te problemy spowodowane są po prostu złą dietą, bogatą w tłuszcze i ciężkostrawne potrawy, które bardzo obciążają układ pokarmowy powodując duże problemy z trawieniem. Niestety często też wymienione wyżej objawy mogą być wynikiem chorób takich jak:

– choroba refluksowa

– zapalenie błon śluzowych żołądka

– celiakia, czyli nietolerancja glutenu

– choroba wrzodowa

– nadwrażliwość pokarmowa

– zespół jelita drażliwego

– alergie

 

Jeśli problemy z trawieniem pojawiają się nagle, a po zastosowaniu odpowiednich środków znikają, to nie ma powodów do obaw. Jednak gdy dolegliwości ze strony układu pokarmowego są długotrwałe, to należy skonsultować się z lekarzem.

 

Jak zadbać o dobre trawienie?

W przypadku dolegliwości trawiennych należy przede wszystkim zastanowić się nad swoją dietą. Ciężkie, tłuste potrawy, alkohol, jedzenie w biegu czy stres mogą mieć wpływ na nieprawidłowa pracę układu pokarmowego. Doraźnie pomogą preparaty roślinne, które łagodzą objawy niestrawności i wspomagają prawidłowe trawienie. Do tego typu produktów można zaliczyć Simetigast, Ulgix Trawienie czy Espumisan. Aby wspomóc trawienie warto też do swojego codziennego menu włączyć ziołowe herbatki np. z dziurawca czy mięty wspomagające wydzielanie żółci. Produkty, które wspomagają trawienie i pomagają pozbyć się wzdęć to imbir, kminek, anyż i koper włoski. Wśród naturalnych środków, które dobrze wpływają na układ pokarmowy, można też wymienić siemię lniane, które stanowi doskonałą osłonę dla ścian przełyku i żołądka.