Reklama
  • Wtorek, 12 marca 2013 (13:07)

    Wiesz, że imbir doskonale rozgrzewa, ale czy wiesz, że pomoże ci przetrwać podróż, gdy cierpisz na chorobę lokomocyjną? Pół godziny przed podróżą łyżeczkę obranego i posiekanego kłącza imbiru zalej szklanką wrzątku i parz przez 10 min. Potem wypij drobnymi łykami. Jeżeli nie masz świeżego korzenia, to możesz wykorzystać imbir w proszku (wtedy do parzenia wystarczy pół łyżeczki). Możesz także żuć odrobinę korzenia już w trakcie podróży. Dzieciom podawaj o połowę mniejszą dawkę imbiru niż jest

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 12 marca 2013 (13:07)

    Żylakom odbytu, jak fachowo nazywa się hemoroidy sprzyjają długotrwałe zaparcia. Chorobie towarzyszy stan zapalny, świąd, a czasem nawet ból. Możemy skorzystać z gotowych preparatów lub ratować się same. Na Syberii profilaktycznie oraz w leczeniu hemoroidów stosuje się kurację sokiem z owoców jarzębiny. Umyj owoce i wyciśnij je w sokowirówce. Pij 3 razy dziennie po 30-gramowym kieliszku. Zawsze świeży sok. Możesz go zmieszać z wodą lub miodem. Sok leczy zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne he

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 12 marca 2013 (13:07)

    Babka lancetowata doskonale sprawdza się przy suchym kaszlu. Garść świeżych lub suszonych liści babki lancetowatej zalej filiżanką wrzątku i gotuj na wolnym ogniu tak, by objętość płynu zmniejszyła się o połowę. Wtedy dodaj 3/4 filiżanki miodu spadziowego lub lipowego, wymieszaj i przelej do butelki. Pij kilka razy dziennie po łyżeczce.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 12 marca 2013 (13:07)

    Cykoria pochodzi z tej samej rodziny co rumianek. Spożywamy jej pąk liściowy, zanim jeszcze zdąży obsypać się drobnymi błękitnymi kwiatkami lub wykorzystujemy korzeń, który jest składnikiem kawy zbożowej. Awicenna, słynny perski lekarz i uczony, przypisywał cykorii właściwości antyrakowe. Co zawiera? To niepozorne warzywo bogate jest w liczne witaminy, poczynając od witaminy C, poprzez witaminy z grupy B oraz A, E i K. Zawiera także potas, siarkę, magnez, żelazo, cynk, mangan

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 12 marca 2013 (13:04)

    Przy nieżytach żołądka pomaga żucie jego owoców. Zaczynamy od 4 sztuk, w kolejnych dniach dodajemy po 1 jagodzie. Kiedy dojdziemy do 12 sztuk, przez następne dni odejmujemy po 1, dochodząc znów do 4.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 12 marca 2013 (12:55)

    Warto wiedzieć, że imbir to bardzo skuteczne lekarstwo na przeziębienie.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 12 marca 2013 (12:16)

    Często pokasłuję, mam podrażnione gardło i nie mogę przełykać. Podobno uporczywy kaszel łagodzą preparaty z bluszczem - pyta Dorota z Dębicy.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 8 marca 2013 (09:29)

    Podobnie jak kabaczek i patison należy do warzyw dyniowatych. Warzywo pochodzi z Ameryki Południowej, skąd do Europy przywieźli je Hiszpanie. Co zawiera? Cukinia jest bogata w potas, wapń, fosfor oraz witaminy B1, B2, C, PP oraz beta-karoten (który wzmacnia wzrok i odpowiada za kondycję naszej skóry). Prócz tego cukinia ma trzy istotne zalety. Po pierwsze – nie kumuluje metali ciężkich z gleby. Po drugie – jest niskokaloryczna. 100 gramów dostarcza organizmowi zaledwie 15-16 kcal! Po trzeci

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 8 marca 2013 (09:29)

    Kopiastą łyżkę szyszek zalej szklanką wrzącej wody i gotuj na wolnym ogniu przez 15 min. Odstaw na kolejne 15 min, przecedź i pij 2 razy dziennie przed posiłkiem. Taki napój uspokaja. By wzmocnić efekt, suszone szyszki chmielu włóż do małego bawełnianego woreczka i połóż na poduszce przed snem. Zawartość woreczka wymień po kilku dniach.

    Czytaj więcej Komentarzy:1
  • Piątek, 8 marca 2013 (09:29)

    Złapało cię przeziębienie? Zalej łyżeczkę sproszkowanego cynamonu szklanką wrzącej wody. Poczekaj aż lekko przestygnie. Możesz dodać do niego sok (na przykład malinowy lub z pigwy) lub odrobinę miodu, żeby osłodzić nieco cierpki smak cynamonu. Pij ciepły kilka razy dziennie. To pomoże obniżyć gorączkę i złagodzi uciążliwy kaszel.

    Czytaj więcej Komentarzy:0